keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Sinulle tein ompelukurssilla

Käyn jälleen tiistai-iltaisin Aikuisopiston järjestämällä lastenvaatekurssilla ompelemassa. Valitsin myös kaksi viikonlopun mittaista ompelukurssia, mutta toisen jouduin jo perumaan surkeaakin surkeamman rahatilanteen vuoksi :( Mutta toi tulee kyllä niin tarpeeseen, viime syksynä oli helppo kotonakin ommella, kun pienempi tyttö viihtyi paikoillaan, ja ompelin keittiössä mistä oli suora näköyhteys olohuoneeseen lapsen leikkeihin. Nyt on portaita tai ovia välissä, eikä ompelu oikein onnistu muulloin kuin tytön nukkuessa, ja sitten menin vielä ilmoittautumaan kahdelle Avoimen yliopiston kurssillekin, niin niihin liittyvät hommat vie nyt tuon uniajan :( Mutta kolme keskeytymätöntä tuntia viikossa on ainakin sitä ompeluaikaa! 

Viimeksi leikkelin kankaita housuja varten ja valmistin yhdet, sekä paidan. Kotona tein vielä settiin sopivan hameen.


Kesän jäljiltä kaappiin on kertynyt ohuita puuvillahousuja, mitkä on ihan nättejä kyllä, mutta ehkei ihan niin pehmeitä päällä mitä olis kiva olla :) Mun housujen luottokaava on City Mouse, josta oon piirtänyt itelleni kaavat koossa 80cm, ja nyt pitäis metsästää sama lehti uusiks, jotta saisin isommatkin kaavat testattua. Oon tehnyt tolla kaavalla vielä, laittanut vaan pidemmät resorit :)


Taskut halusin lisätä näihin, tuota joutsen-trikoota oli vielä sen verran että sain niistä tehtyä, jolloin sekin paita sopii näiden kanssa käytettäväksi :) Harmaa ja pinkki on niin kiva yhdistelmä :) vyötäröresoria kavensin ihan parilla sentillä, kun aiemmin tekeväni Muru-housut alkoivat roikkua... Täytyy niistäkin tehdä vyötärö uusiksi. 


Paita on tehty Ottobre 4/14 Sausage dog-bodyn pohjalta, lisäksi pistin resorit hihansuihin, kun hihat näyttivät lyhyiltä...mitä ne ei kyllä olleet, mutta meneekö paita pidempään :) Tykkään kaavasta, tekeillä on lisää ;)


Ja tää meidän 1,5 -vuotias osaa jo pysyä paikoillaan kuvausta varten ^_^! 


Housut on Noshin froteeta, ja trikoo on....jostain.... 


Hameen kaava on se sama, mistä tein jo aiemmin hameen, Ottobre 4/14 Flare hem, mutta koska siinä ei vielä näin pientä kokoa ollut, on se vähän summissa saksittu :) Sopiva tuli silti, ja on nätti päällä! :)



Eilen valmistui myös muutamat housut, mutta niistä lisää sitten kun ne pari muuta on valmistunut :)

2 kommenttia:

  1. Ihania! Erityisesti tuo tennaripaita - olen yrittänyt metsästää niin ihan liikkeistäkin kuin jonkun valmiiksi ompelemia paitoja Ellulle, mutta FB:n Ommeltujen vaatteiden kirppiksellä väriyhdistelmät on olleet vähän liian räikeitä miun makuun. Tuo on tyylikäs ja asenteellinen! ;)

    Ja ihanaa, ompelukurssi! Miekin haaveilin samanlaisesta, erityisesti kurssilaisten käytössä olevista saumureista, mutta jouduin valitsemaan joko jumpan taikka ompelun. Jatkuva herkkuperseilyni painosti ensimmäiseen vaihtoehtoon. :P

    VastaaPoista
  2. Kiitti :) Voi kun harmi, että mäkin oon tuolla kirppiksellä myynyt vaan J:lle pieneksi jääneitä vaatteita :/ Mutta jos hei sulle tulee joku tietty juttu mieleen, ni ilmottele mulle vaan, kyllä mä voin ommella :)
    Hetkinen hetkinen, eikös sulla ollut viime vuonna sama juttu :)? Mun olis ehkä myös kannattanut valita jumppa, mutta mulla ei oo itsekuria siihen, oon monesti yrittänyt :/ pinterestiinkin oon kerännyt erilaisia jumppaohjeita, hmph... :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!